Развіццё адукацыйнай сферы ў Беларусі

16 августа 2017 - Administrator
article3360.jpg

Пытанні развіцця і ўдасканалення адукацыйнай сферы ў Беларусі абмяркоўваліся на рабочай сустрэчы кіраўніка дзяржавы Аляксандра Лукашэнкі з віцэ-прэм'ерам Васілём Жарко і міністрам адукацыі Ігарам Карпенкам.

Прэзідэнт пацікавіўся ходам уступнай кампаніі, якая павінна завяршыцца 20 жніўня. "Мне хацелася б ведаць асноўнае. Як канчаткова будзем карэкціраваць правілы прыёму? Такая задача была пастаўлена ўсім, хто кантраляваў ход уступнай кампаніі. Як мы дапрацуем, зменім ці вернемся недзе, можа, да старога? Шмат часу прайшло, на працягу якога мы апрабавалі розныя падыходы. На чым спынімся? Гэта галоўнае пытанне - ход кампаніі і карэкціроўка правіл прыёму", - сказаў Аляксандр Лукашэнка.

 

Кіраўнік дзяржавы таксама папрасіў праінфармаваць яго аб гатоўнасці да навучальнага года адукацыйных устаноў рознага ўзроўню, магчымай наяўнасці праблемных пытанняў.

"У гэтым плане таксама пытанне першараднай важнасці - абнаўленне вучэбных праграм і падручнікі, - адзначыў Прэзідэнт. - Ніякай праблемы ў гэтым не бачу. Нават у тэрмінах. Мы ж не нанава ствараем падручнікі, вучэбныя праграмы. У асноўным гэта нармальныя вучэбныя праграмы і падручнікі. Але некаторыя тэмы, як выявілася не толькі ў гуманітарнай сферы, але і ў падручніках фізікі, матэматыкі, да дурасці даходзяць. Гэтыя тэмы трэба карэкціраваць", - заявіў беларускі лідар.

Аляксандр Лукашэнка запатрабаваў аператыўна правесці гэту работу ў адпаведнасці з раней намечанымі тэрмінамі, каб у асноўным у 2018 годзе завяршыць выданне новых падручнікаў і дапрацоўку вучэбных праграм. "Па кожным падручніку можна стварыць групу. Да гэтага трэба прыцягнуць больш практыкаў, а не акадэмікаў. Але і ад акадэмікаў адмаўляцца нельга, таму што гэта людзі, якія, вобразна кажучы, знаходзяцца наверсе ведаў", - заўважыў кіраўнік дзяржавы.

Прэзідэнт звярнуў увагу на падрыхтоўку да новага навучальнага года, правядзенне школьных базараў. Асаблівы акцэнт - на малазабяспечаныя сем'і, дзяцей-сірот. "Формула адна - каб 1 верасня дзеці былі аднолькавыя. Не ў тым плане, што яны павінны быць апрануты ў чорна-белыя фартушкі, гольфы або сукеначкі. А каб не вылучаліся дзеці з сем'яў, якія не такія багатыя сёння. Мы павінны апрануць дастойна да 1 верасня ўсіх дзетак", - падкрэсліў Аляксандр Лукашэнка.

 

Яшчэ адна тэма - падрыхтоўка і правядзенне Рэспубліканскага педагагічнага савета. "Мы павінны правесці яго на дастойным узроўні. На такіх педагагічных саветах Прэзідэнт даўно не бываў, і настаў час, ды і ёсць што сказаць педагагічнаму асяроддзю ў плане і новых умоў, новых праграм, паступленняў - усіх пытанняў, якія мы будзем абмяркоўваць. Ну, і параіцца з педагогамі. Я думаю, яны нам нешта падкажуць. Гэта ўсё ж такі наша апора, нашы людзі, і мне вельмі важна пабываць на такім педсавеце", - адзначыў кіраўнік дзяржавы.

Прэзідэнт запатрабаваў зрабіць гэта мерапрыемства нефармалізаваным, каб можна было абмеркаваць і вычленіць праблемы, якія неабходна вырашаць.

 

Васіль Жарко, старшыня дзяржаўнай камісіі па кантролі за ходам падрыхтоўкі і правядзення ўступных іспытаў ва ўстановах вышэйшай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі ў 2017 годзе, праінфармаваў кіраўніка дзяржавы, што ў цэлым уступная кампанія праходзіць на належным арганізацыйным узроўні і характарызуецца адсутнасцю канфліктных сітуацый. У рабочую групу дзяржкамісіі паступіла 16 вусных і 11 пісьмовых зваротаў, па кожным з іх дадзены растлумачэнні і адказы.

Вяртанне да пяцібальнай сістэмы ацэнкі ведаў прапануецца абмеркаваць у Беларусі

Вяртанне да пяцібальнай сістэмы ацэнкі ведаў прапануецца абмеркаваць у Беларусі. Аб гэтым заявіў журналістам віцэ-прэм'ер Васіль Жарко па выніках рабочай сустрэчы з кіраўніком дзяржавы Аляксандрам Лукашэнкам.

"Дзесяць гадоў як у краіне ўведзена дзесяцібальная сістэма навучання. Шмат пытанняў па дзесяцібальнай сістэме. Гэта і часам бывае суб'ектывізм у ацэнцы. І ў нас няма нездавальняючай адзнакі. Таму што адзін бал - гэта таксама ацэнка ведаў. Раней (пры пяцібальнай сістэме. - Заўвага БЕЛТА) разумелі - адзінка, двойка - гэта нездавальняючыя адзнакі. Таму трэба вынесці на абмеркаванне грамадскасці. Можа, і вярнуцца да пяцібальнай сістэмы", - сказаў віцэ-прэм'ер.

"Каб кожны разумеў: чатыры, значыць, чатыры. Пяць, значыць - выдатнік. Няма суб'ектывізму, - прывёў прыклад Васіль Жарко. - Што такое 4 з мінусам, 4 і 4 з плюсам (па старой сістэме. - Заўвага БЕЛТА) - 6, 7, 8. Дзе мяжа паміж шасцёркай і сямёркай, сямёркай і васьмёркай?"

Віцэ-прэм'ер адзначыў, што для пераводу на бюджэтную форму навучання акрамя ўдзелу ў грамадскім жыцці і іншых крытэрыяў патрэбны адзнакі як мінімум 7 балаў. "Адзін выкладчык паставіў 6, іншы - 7. Але і там чатыры, і там чатыры (па пяцібальнай сістэме. - Заўвага БЕЛТА)", - дадаў ён.

Аляксандр Лукашэнка, выслухаўшы прапанову, падкрэсліў, што гэта пытанне, перш чым прымаць якое-небудзь рашэнне, неабходна вельмі добра абмеркаваць.

Завочнае навучанне ў Беларусі можа стаць у асноўным платным

"Абмяркоўвалі пытанні завочнага навучання. Дзяржаўная камісія ўнесла прапанову, што завочнае навучанне ў асноўным павінна быць платнае. Для выпускнікоў сярэдніх школ - толькі праз год стажу работы, каб выпускнік меў навыкі і разумеў, на каго ён ідзе, каб нейкая спецыяльнасць ужо была выбрана. Па некаторых спецыяльнасцях завочнае навучанне можа быць таксама на бюджэтнай форме", - расказаў Васіль Жарко па выніках сустрэчы.

Віцэ-прэм'ер адзначыў розніцу ва ўзроўні падрыхтоўкі на дзённым і завочным аддзяленнях. "На завочнае аддзяленне, я лічу, павінны ісці свядома тыя, хто прайшоў ступені або ПТВ, або сярэдняй спецыяльнай навучальнай установы, каледжа", - растлумачыў ён.

Жарко: пытанне на будучае - ці трэба пры паступленні ўлічваць сярэдні бал атэстата

Ці трэба пры паступленні ўлічваць сярэдні бал атэстата? Адпаведнае дыскусійнае пытанне абазначыў у інтэрв'ю журналістам віцэ-прэм'ер Васіль Жарко па выніках даклада Прэзідэнту Беларусі аб ходзе прыёмнай кампаніі і падрыхтоўцы сістэмы адукацыі да новага навучальнага года.

"Мы абмяркоўвалі на будучае, у перспектыве трэба паглядзець, ці трэба пры паступленні ўлічваць сярэдні бал атэстата", - сказаў Васіль Жарко.

"Таксама ёсць пытанні. Школьнікі стараюцца, каб падцягнуць усе веды. Зноў жа, каб тут не было суб'ектывізму. Гэта на будучае", - дадаў ён.

Жарко прапануе паступова зніжаць набор на навучанне ў ВНУ

"Нам неабходна выбудоўваць правільную піраміду навучання. Яна ў нас крыху перавернутая", - адзначыў Васіль Жарко.

 Ён растлумачыў, што на сённяшні дзень у краіне выпускнікоў ВНУ ў два разы больш, чым тых, хто завяршыў навучанне ва ўстановах, што прадастаўляюць сярэднюю спецыяльную і прафесійна-тэхнічную адукацыю. "Трэба наадварот выбудоўваць, каб у ВНУ ішоў чалавек найбольш адукаваны, падрыхтаваны, - сказаў віцэ-прэм'ер. - Таму мы, напэўна, будзем паціху змяншаць колькасць паступаючых у ВНУ, а даваць больш месц для пастулення на прафесійна-тэхнічную і сярэднюю спецыяльную адукацыю. Каб чалавек, калі завяршыў навучанне ў каледжы, разумеў, куды ідзе, і паступаў у ВНУ нават няхай на завочную, але скарочаную форму навучання".

Васіль Жарко таксама заявіў аб неабходнасці правесці атэстацыю і праверыць на адпаведнасць ліцэнзійным патрабаванням усе ВНУ Беларусі. "У краіне 51 ВНУ. З іх 9 - прыватнай формы ўласнасці і 42 дзяржаўныя. І я разумею, што іх, напэўна, для нашай невялікай краіны і многа", - заўважыў віцэ-прэм'ер.

Лукашэнка паставіў задачу дабіцца павышэння зарплат у сацыяльнай сферы

"Зарплата педагога, як і зарплата ўрача, павінна быць дастойнай. І задачу Прэзідэнт паставіў. Яна павінна быць выканана і ў гэтым, і ў наступным годзе, - заявіў віцэ-прэм'ер. - У гэтым годзе ў нас плануецца Br800 у сярэднім па галіне. І мы абавязаны гэтай зарплаты дасягнуць да канца года. У наступным годзе зарплата павінна быць вышэйшая".

На сустрэчы кіраўнік дзяржавы падкрэсліў, што настаўнікі і ўрачы - гэта аснова грамадства, і неабходна ўжо да канца года падняць планку сярэдняй зарплаты, а таксама больш цесна заняцца адпаведным пытаннем у наступным годзе.

Жарко: вынікі ЦТ-2017 на 10-15% лепшыя за мінулагоднія

"Вынікі тэстаў на 10-15% лепшыя, чым у мінулым годзе, па 11 прадметах. Але гэта сведчыць аб тым, што мы ўжо ў гэтым годзе пачалі пераглядаць адпаведнасць тэстаў школьнай вучэбнай праграме. Гэта работа будзе прадоўжана - Прэзідэнт даў такое даручэнне - да наступнай уступнай кампаніі, каб усе тэсты былі перагледжаны і дакладна адпавядалі вучэбнай праграме сярэдняй школы", - заявіў Васіль Жарко.

Паводле яго слоў, цэнтралізаванае тэсціраванне прайшло спакойна, канфліктных сітуацый не было. "Дзяржаўная камісія і камісіі, якія створаны ў горадзе Мінску і абласцях, працуюць арганізавана. Ва ўсіх камісіях працуюць тэлефоны гарачых ліній. Да нас паступіла толькі 16 вусных і 11 пісьмовых зваротаў, на якія дадзены адказы. У асноўным яны датычыліся правіл прыёму, правіл падачы дакументаў на тэсціраванне", - сказаў віцэ-прэм'ер.

Усяго ЦТ у бягучым годзе праходзілі 90,1 тыс. чалавек. Па выніках тэсціравання 303 удзельнікі атрымалі 100-бальныя вынікі, з іх 11 абітурыентаў - па 2 вучэбных прадметах.

Пераход на ўсеагульную сярэднюю адукацыю прапануецца ў Беларусі - Карпенка

Аб гэтым паведаміў журналістам міністр адукацыі Ігар Карпенка па выніках рабочай сустрэчы ў Прэзідэнта Беларусі Аляксандра Лукашэнкі.

Паводле слоў міністра, на маючы адбыцца ў другой палавіне жніўні рэспубліканскі педагагічны савет выносяцца канцэптуальныя падыходы па развіцці сістэмы адукацыі. "Галоўны пасыл у гэтых канцэптуальных падыходах - пераход на ўсеагульную сярэднюю адукацыю. На сённяшні дзень у нас у нарматыўнай базе прапісана базавая адукацыя - 9 класаў. Мы прапануем перайсці на ўсеагульную сярэднюю адукацыю", - сказаў Ігар Карпенка.

Сістэма адукацыі, паводле ацэнкі міністра, фактычна гатова да такога пераходу. У краіне выбудавана дакладная сістэма, у рамках якой грамадзяне могуць атрымліваць усеагульную сярэднюю адукацыю - "праз сістэму школ, гімназій, ліцэяў, праз прафесійна-тэхнічную і сярэднюю спецыяльную адукацыю", удакладніў Ігар Карпенка.

Захаваная ў Беларусі сістэма ўсеагульнага навучання, калі ўстановы адукацыі працуюць з сем'ямі і выяўляюць дзяцей, якія павінны пайсці ў школу, дае магчымасць улічваць кожнае дзіця. "Акрамя таго, для тых, хто не мае агульнай сярэдняй адукацыі, сёння ёсць магчымасць праз сістэму вячэрніх класаў або групы, якія могуць стварацца ў звычайнай установе агульнай сярэдняй адукацыі, атрымаць гэту сярэднюю адукацыю. У нас захаваўся і інстытут экстэрнату здачы экзамену за агульную сярэднюю школу", - адзначыў міністр.

Карпенка: да 1 верасня ў Беларусі выпусцяць 30 новых падручнікаў, да канца года яшчэ 11

"Мы выпусцім каля 30 новых падручнікаў, якія будуць выкарыстоўвацца з 1 верасня. Яшчэ частка будзе выдадзена да канца года - 11 падручнікаў. Па тых старых падручніках, якія будуць выкарыстоўвацца, дакладна дадзены метадычныя рэкамендацыі, што з гэтых падручнікаў браць, а што не, - сказаў міністр. - У цэлым пастаўлена задача да канца 2019 года поўнасцю абнавіць усю лінейку падручнікаў па агульнай сярэдняй адукацыі".

Паводле слоў Ігара Карпенкі, змест адукацыі і праграмы навучання - гэта адно з важных пытанняў падрыхтоўкі да новага навучальнага года. Па стане на 1 жніўня ўсе школьныя праграмы былі перапрацаваны, яны даступныя на адукацыйным партале. Падрыхтаваны метадычныя рэкамендацыі, якія накіраваны ў рэгіёны. "Цяпер у рэгіёнах і на рэспубліканскім узроўні праходзяць метадычныя нарады, саветы, якія канкрэтна ўжо глядзяць, як гэтыя праграмы будуць рэалізоўвацца на практыцы і як будуць супастаўляцца, у тым ліку з некаторымі старымі падручнікамі, якія мы па часавай прычыне не можам да 1 верасня падрыхтаваць", - адзначыў ён.

Карпенка заклікае прадпрыемствы і прафсаюзы падключыцца да падрыхтоўкі дзяцей да школы

"Павінны ўключыцца і суб'екты гаспадарання, якія па калектыўных дагаворах сумесна з прафсаюзнымі камітэтамі могуць аказаць дапамогу бацькам дзяцей школьнага ўзросту ў выглядзе пэўных матэрыяльных выплат і дапамогі", - заявіў міністр.

Ігар Карпенка адзначыў, што Прэзідэнт удзяліў асаблівую ўвагу падрыхтоўцы да школы дзяцей з малазабяспечаных, шматдзетных сем'яў, дзяцей-сірот. "На сённяшні дзень па праграме дэмаграфічнай бяспекі Br6,6 млн выдзелена на падрыхтоўку да школы дзяцей са шматдзетных сем'яў. Усяго ў нас крыху больш за 93 тыс. такіх шматдзетных сем'яў, якія выхоўваюць амаль 279 тыс. вучняў. Дзеці-сіроты таксама не павінны быць абдзелены ўвагай пры падрыхтоўцы да школы", - сказаў кіраўнік адукацыйнага ведамства.

Карпенка: да новага навучальнага года падпісана каля 90 працэнтаў пашпартоў гатоўнасці ўстаноў адукацыі

 "У цэлым па сістэме адукацыі падрыхтоўка да новага навучальнага года вядзецца ў штатным рэжыме. Падпісана 89 працэнтаў пашпартоў гатоўнасці ўстаноў адукацыі", - адзначыў міністр.

Ён расказаў, што ў Беларусі каля  8 тыс. адукацыйных устаноў рознага тыпу, пачынаючы ад дзіцячага сада, заканчваючы ВНУ, дзе навучаюцца каля 2,3 млн дзяцей, падлеткаў, навучэнцаў і студэнтаў. Гэту сістэму забяспечваюць больш за 450 тыс. педработнікаў рознага ўзроўню.

Да 1 верасня ў гэтым годзе ўводзяцца ў строй дзве школы-новабудоўлі. Адна з іх у Мінску, другая - у Крычаве. Акрамя таго, з пачатку бягучага года ў краіне ўведзены шэсць устаноў дашкольнай адукацыі. Яшчэ столькі ж плануецца ўвесці да 1 верасня, і чатыры будуць уведзены да канца года.

Дарожную карту развіцця сістэмы адукацыі да 2030 года прымуць на рэспубліканскім педсавеце

Плануецца, што на мерапрыемстве абмяркуюць канцэптуальныя падыходы па развіцці сістэмы адукацыі. У іх ліку змяненні, якія могуць унесці ў правілы прыёму пры паступленні ў ВНУ.

"Мы гэтыя канцэптуальныя падыходы разашлём на месцы - ва ўстановы адукацыі, дзе павінна прайсці іх абмеркаванне. Акрамя таго, мы ў першы дзень рэспубліканскага педагагічнага савета ў рамках секцый абмяркуем гэтыя канцэптуальныя падыходы і затым з удзелам кіраўніка дзяржавы на пленарным пасяджэнні прымем іх, - сказаў Ігар Карпенка. - Гэта своеасаблівая дарожная карта, якая вызначыць прыярытэты, напрамкі, куды павінна рухацца сістэма адукацыі ў бліжэйшай перспектыве да 2020 года і стратэгічна да 2030 года".

Па матэрыялах БелТА.

 

 

Комментарии (0)
Добавить комментарий